Monday, September 7, 2009

adoi payahnye nak upload gamba...
only a few made it on flickr... with more to go...
but i'll post this one first... amir with angelina jolie lips hahahah



gamba ni.. was synch into my ipod.. mailed to flickr using mobile gmail...
baru lepas.. somehow, things (i.e gmail) are faster on ipod...
tapi takde keje aku nak menaip email kat ipod keybod....
hmmm tapi this pic is a bit compromised... cam pixelated jer? ..
due to all this transfers kot.. quality kurang sket

Sunday, September 6, 2009

Bukak puasa with budak-budak michigan..
aritu dah gi buffet at tupai2... now potluck plak lah..
we got 4 babies in da house...
aiman, sophie, amir and nuha..

thank for all the potluck food....

5


1


3


2


aku terlupa nak pakai baju michigan
4
aku beli kotak utk store toys amir...
kotaknye murah aje.. RM9.90..
(amazingkan? kotak2 ni selalunye mahal sket lagi)
then aku beli sticker..... amir suka mickey mouse..
boleh tahan aa outcomenye ek? takde la bosan sgt kotak nih..
kat blakang mickey n minnie tu.... ade sticker label brand kotak ni..
aku nak peel off takleh (dont u just hate that)
maka tercover jugak la kecacatan kotak ini dengan teknik menampal sticker nihs..
s2 by you.

Friday, September 4, 2009

Mini babywearing meet-up in Bukit Jelutong, Shah Alam. Sunday 6 Sept 2009 2pm-5pm.

This is a private event. For more info can contact Babyripp at the MBW forum, or Liza Yaakup on Facebook or gi blog ni: http://babyripp.vox.com

P/S: Kalau ade pouch nak resize, boleh bawah.. with your own thread.

Wednesday, September 2, 2009

testing2 kamera lagi.. poyo kan?

menyengat sambal ini...










perbezaan lunatots versi ke3 ... extra rows of snaps... no difference for amir.. but good for newborns aa kot... plus the snaps matching sket aa ngn the color of the CD... the new pink ones are so pretty!! ..sanaa point out kat aku. bumgenius snaps die tak nampak langsung sebab matching gile kaler die.. cam camouflage... ni yg aku nak sebnanye.... takpe, masih ade ruang nak improve lunatots!




teringin nak beli envirosax ni.. men tolong belikan.. these are from aussie!! ini request betul nih..




baru ade 2 je koleksi reusable bags aku...


Tuesday, September 1, 2009

letting go of 2 MamaLittleHelper cloth diaper..
Bought from fabulous Mom..

organic, bamboo, One Size, poket...
but ade 1 snap to snap on extra insert..
susah nak explain, aku boh gamba... esok aa..
tapi insert die aku tengok seblah bamboo, seblah microfiber..
so kalau tanak masukkan dalam poket, boleh letak terus je atas CD..
bamboo side facing butt..

Pictures and Info here:
http://www.fabulousmom.com/catalog/product_info.php?cPath=24_61&products_id=1153








Color: Baby blue and Lilac...

Blue used twice.. lilac used once...

I dont like snaps nowadays.. velcro senang sket..
pastu CD ni ade 2 rows of snaps plak..

Letting go (without insert) RM30 (registered shipping included)
I'm keeping the inserts because best ! hehehe.. no need to stuff inside

email me couette[at]gmail.com
aku menumpang sanaa punye pakej..
dapat beli lunatots pada harga RM47..3rd gen..
beli oren.. terasa berani venture into the ranggi ranggi color...
amir yg pakai, bukan aku hahaha....

anyways ittibitti ade sale 15% until midnight tonite...(aussie time lah)
last time yg macam frenzy MBW membeli tu... bape % ek sale?

anyways saje amek gamba lunatots ..
gatal testing kamera baru heheheh..
gatal nak testing macro shots....
petang ni nak amek gamba amir ngn nenek and atuk..
utk tatapan makngah/mak uda..
(makin rajin la aku post gamba kat blog ni...
rafiq kata aku poyo bila ade gadget baru)
















Ni gamba time boring pumping....











bought a new camera.... want something that can capture amir clearly..
my standards arent that high... stability tu penting
asik gamba goyang je sebab amir is so laju....tak reti senyap
kamera nikon free tu lah..
nikon mmg tak stabil !!! hehehehe... lepaskan tensen...
so aku beli powershot...
tapi gamba2 bawah ni aku dah resize kecik for blog viewing
tak sabau nak gi UK...










1st try macroshot, wondermilk cupcakes for befday kakak rafiq... nyum!