Friday, July 4, 2008

okay .. terlalu berjaya pulak mengurangkan susu...
after 2 days of hell (pain sebab tahan susu dari keluar, supaya susu kurang diproduce)... berjaya regulate 6oz every 6 hours..
tapi lupa pulak nak amek kira anak aku ni makin banyak minum susu....2.5oz ml every 2.5 hours...
kena upkan balik.......adehh... lecehnyerrr......
skang aku pump 6 oz every 5 hours...
after this mungkin kena upkan balik to 6oz every 4 hours...
lepas production running... aku nak cuba 12oz every 6 hrs...
malas aa asik kena pump... (1 botol aku leh simpan 6 oz je...)


patutnye takyah pun kurangkan susu...
aku patut perah je and buat stock dalam freezer....
tapi kang kalu letrik takde, abis plak stock2 tu...
pastu aku ni plak jadik sterilizing freak... mesti aku sangsi ngn kesucian freezed milk... obsessed sungguh aku nak kasi bersih....
tu yg aku nak beli milkbags, not reusable containers.. tapi sungguh tak ecofriendly lah...


bila la nak gi babyjaya ni... nak beli memum milkbags and bottles punye drying rack...