Monday, August 25, 2008

for ther first time ever... aku bawak amir keluar jalan-jalan by myself..
and for the first time ever jugak, aku guna ring-sling (RS) tu untuk berjalan luar rumah..
gile lah... patut aku try with stroller... then baru RS... one by one la kan..


tapi since kata nak jumpa bebudak babywearers semua, takkan nak bawak stroller kot...
huahuahuaa... aku belasah je pegi... harap2 amir tak mengamuk.....
tapi die baik.. dalam keter dalam carseat pun tak meragam, tengok aku drive..
rase tak syok sebab takleh tengok die balik... have to remind myself to look at the road first and foremost..


sampai-sampai saje, parking level mane tah baru bukak.. so banyak aa kosong.. no hassle..
berusaha nak masukkan amir dalam RS... amazingly, not that difficult... die suka...
jalan-jalan nak naik ke tingkat atas... die dah tidoq...
and he slept for 3 hours.. then aku gi tuka pampers die and susukan dekat Jusco ..
sambung gi makan sushi ngn jirah and matde.... ade la bising2 sket, tapi nothing too bad... aku balik lepas 4 jam...

huii penat, definately need 2 shoulder carrier for long trips... (Kozy!! BEco!!)
but the benefits of babywearing are obvious!!

1. baby baik tak meragam
2. exercise for me
3. takyah tunggu elevator yg sentiasa penuh bila nak tukar floor
4. senang gerak dlm expo yg pack tu.

cons die: kalau ade stroller, senang sket aku nak makan... ni kena jaga2 makanan tak tumpah kat die..

but aku nak announce yang dengan berjayanye aku outing 2 orang ngn amir.....
im well on my way to becoming a yummy mummmy!!