Saturday, November 29, 2008

apsal aku rase takyah study pun.... dah leh rase dalam instinct...
yang babies stress bila dibiarkan dalam stroller...
tengok byk stimulations around.. tapi tak nampak mak/bapak/safe person die...
kalau aku pakai stroller... aku akan sentiasa jengah and kacau2 amir supaya die tau im around... or walk tepi, depan sikit supaya die nampak aku...

bila die dah besar... and tau yang parents die takkan tinggalkan die sensorang... no abandonment issues la...... boleh aa naik stroller tanpa perlu "org teman"...


http://www.cnn.com/2008/HEALTH/family/11/21/baby.buggies/index.html?eref=rss_topstories

ni baru die bandingkan front facing strollers.. with mom facing strollers..
cuba die bandingkan ngn babywearing babies...
dah tentu babies worn, more talkative and tak stress...
aku dah banyak kali sangat nampak bukti2.....
selalu sgt tengok babies lain dalam strollers stress nangeh...
amir pun dulu asik nangeh dalam stroller.... 3-4 jam terkapai2 dalam strollers tanak tido... sedangkan baru 1 bulan lebeh je.. die patut tido every 1-2 hours...

bila die dah ade trust... and caya yg parents die takkan tinggalkan die...
boleh aaa use the stroller more and more...

p/s: thanks mye for the link..