Wednesday, March 11, 2009

ni je gamba baru yg aku ade...
ade movie.. tapi youtube lembab aaa...

tido ngn sungguh tembam sekali..



cooked.. 5 wholegrains.. then added watermelon...



seriusly aku takde masa nak prepare food... but I really dont want to buy instant food (nestum, neslac semua tu)... mesti boh sugar...
semua bijirin dah ade.. brown rice, barley, vegeroni pasta...carrots
tapi bila something tu perlu direbus lebeh dari 10 minit... memang akan hangus lah...
out of 10 tries.. 2 kali je tak hangus... itu mmg kelemahan aku..
remembering when I rebus something...

penah 1 time kat umich dulu. (dapur kat bawah) common kitchen..
aku nak rebus kacang kuda.. aku masak kul 11 malam...
kul 2 petang esoknye baru aku teringat hahaha.. seb baik ade org padam..
the kacang dah hangus to the pot... ade kesan jelaga kat dinding...hmmm
kalau rebus telur pun penah sampai air kering and telur tu hangus....

anyways.. aku beli this organic 5 wholegrain.. ade oat, barley, ape tah lagi..
kena masak 6 mins at least... organic, no sugar, no salt, no nothing lah..
kebetulan ade melon... i just use what i have..

usually makan... buah banana, avocado, betik, melon (water/rock)...
durian kenkadang.. tapi paling senang utk aku is instant oatmeal...
vegeroni tu pun usually tak hangus aa.. coz rendam dalam air.. bila aku ingat, die dah lembut... perfect to eat al dente...

tah bila aku nak berjaya rebus rice nih....

ni time weekend jela.... time weekdays die makan variety sket aa kot, ade org masak utk die... dah start with ikan...

tapi tak sedap mane pun food tu... (tasteless).. bila die nampak aku makan, die pun nak makan... so aku kena makan makanan die... so haritu terlupa aku demam... so guna sudu yg sama.... malam tu ade coughing sket, runny nose sket.. but for a bit only... takde sign pun nak demam teruk cam aku..... bagus betul aa amir ni....
がんばってねアミルくん!!!