Wednesday, November 11, 2009

blog hopping.. jumpa ini.... http://yuitsumuni.com

alasan alasan femes tanak breastfeed.. sila la lawat...
aku sebnanye kenal (jumpa skali je pon) suami die ni ..(masa course MAS)
course tu suruh intro citer pasal mende pelik pasal diri sendiri..
hasben die punye story... die support breastfeeding... die ade blog pasal BF (with his wife..)
so aku pun masa lunch borak la ngn mamat ni.. aku pun tgh kecoh cari port mengepam ngn spectra masa tu.. hasben die ni bagi link blog ni...


anyways petikan dari blog itu.... alasan alasan femes utk tidak BF...
aku rase aku paham gak ape die nak sampaikan...
aku boleh accept kalau org nak bagi formula... (walaupun boleh/mampu BF)
tapi jangan bagi aku alasan2 bodoh...
tanak bagi, cakap jela tanak bagi....
(pernah dibincangkan ngn sanaa & hossen dalam chatting session kitorang)
anyways ni petikan blog itu... nak bace the whole story, silah lawat disini http://yuitsumuni.com



dengan alasan paling popular

susu tak ada- memang la tak akan ada..anak baru lahir kau dah sumbat FM…

susu dah kering – ni takleh nak komen…maybe ya…maybe sebab makan jamu kesihatan untuk MENCANTIKKAN tubuh agar suami tak cari lain..mungkin sebab suami dia sayang dia sebab tubuh dia sja kan…nak buat macam mana…

kerja – konon sibuk nak mampos tapi kalau takat kerja jadi pembantu ala kadar tu TIDAKLah sibuk pun..kalau ada masa pi sana sini cari gossip..tak sibuk la tuh!

kerja nanti bos marah – amboi tang perah susu bos marah tang pi merayau entah ke mana…’lantak la apa bos kata’..manyak cantik

suami tak kasi susukan anak sebab dia tak nak share – share menatang apa?kau ibu anak kau…malang le siapa dapat laki bodoh bengong gini…kasihan….susu badan bini milik anak bukan milik suami..kalau milik mutlak suami sah-sah susu akan terhasil apabila mula mendapat suami..tapi susu datang selepas mendapat anak..milik siapakah susu itu?

suami tak bagi susukan anak sebab dia banyak duit nak beli FM..lagipun kesian katanya..sebab saya kerja – Erkk…sure ke suami awak banyak wang?bai sayalah kan kalau isteri kena juga kerja tu maknanya tidaklah banyak sangat duit si suami….cukup le kot tapi tidaklah mengalir macam air sungai kan..kalau gitu suruh le isteri berenti kerja jaga anak.,.ke hire ibu susuan ka..ke belikan pump yang paling bagus dalam dunia ke…ohhh….


alasan saya sinis tapi saya respect

aku malas nak perah – ya…kau memang jujur…that’s it…dah ko malas betullah tindakan ko tuh ..settle..aku suka tau kalau orang yang malas mengaku malas….selesai…..takyah nak bagi alasan-alasan lain…

aku tak tau bab breastfeeding ni dah anak 2 tahun baru aku tau – kau tak salah…tu perkara biasa…tak pa next time ko susukan anak ko….tak sampai 2 tahun 2 bulan dulu pun ok asalkan ada improvement.dapatkan maklumat secukupnya


hahhaha lawaks, amek ko sebijik...

2 comments:

bol said...

my colleague :
1. aku dalam pantang lg dh ajar anak minum fm. malas lah.leceh nk berjalan.
2. anak lepas ni tobat laa..tanak susu badan dah..payah
3. rajinnnyee awak pam susu, kasi anak susu badan.

- taktaula nk cakap ape.nk lawan balik, malas plak.sian btol anak2 diorg ni.tp geram je la dengar.serius kt opis ni, aku sorang2 je yg ngepam susu..argh..

Ariana said...

pelik ek.. zaman skang masih lagi ade org fikir camni.... aku ingatkan zaman skang ni semua org akan cuba bf.. tak full time pun, nighttime and weekends... takpe aaa, teruskan usaha!!! biar ape org kata... pelaburan seumur hidup anak nih :D