Thursday, January 7, 2010

lately kurang nafsu bercd... sejak syok 100% dispo masa europe trip...
bawak the premium dispos only...yg tahan lama... mamy poko and huggies merah tahan 10 jam tu...
lama gile baru aku tukar.. at least 6-8 jam... kenkadang terbabas 12 jam... amir tak bising pon.. no rash... syok dispo ni tak hilang2 lagi... (no lectures/komen please potpetpotpet on why not to use dispo for more than 3-4 hours here... chemicals in dispo la blablabla.... aku malas nak dengar, aku boleh google sendiri... im not a perfect mom... sometimes im a lazy mom....)

i think coz amir dah 2 kali sakit cirit2 muntah2 berlanjutan lepas that trip... (1 time before that trip)..
so setiap kali kena.. muntah... habis baju suar aku, baju suar amir and selimut and comforter and cadar and kain (ape jua jenis kain lah..yg digunakan nak lap muntah/cirit yg terbocor)... tak kuasa aku nak add on CD to that laundry mountain pile... aku takde maid utk buat semua keje rumah for me... tak boleh bersenang lenang goyang kaki sana sini...

pastu die plak suka berak pagi skang.. kul 6 pagi..
aku slalu CD nights and weekends.. so kul 6 pagi masih berCD... so pepagi dah nak kena handle CD.. malas aku... aku plak jenis tak suka biar taik dalam CD.. mesti nak kena rinse bagi ilang and masuk pail..

kena ilangkan penyakit ni... for the sake of the environment..
bak kata chikleen.. rase berdosa bila guna dispo hahah..
exactly! rase tu yang aku rase dulu... (skang dah pudar... kena carik balik)

3 comments:

CuppyCakeMommy said...

hihih...takpe2..boleh di maafkan..saya juga sama..kadang2 je rajn bercd

Miss Me said...

apa yang elly tulis ni rasa macam reflect balik kat i. masa ada maid, i memang catu dispo. only to be used when we are out and about. tapi bila dah tak de maid and send my baby to babysitter, cd-ing is only 20% per mth. only at nite and weekend.

share it here when u get ur spirit back to fully CD-ing.

Rayhana said...

elly, kelakar ;) potpetpotpet.. long time haven't read/heard that ha ha.

hey, if u know amir nak berak 6am, why don't u just try putting him on the potty...? pernah try tak? terus tak yah cuci apa2, except for his bum, and no dispos in the bin..