Monday, April 26, 2010

aku x paham nape ade org emo sgt bila org kata diri itu macam indon/maid bila babywear

awal2 tu aku ada bengang ngn org yg kata bbwearing ni hurting the baby...(as if i would hurt my own baby) tp psl panggil indon/maid tu aku x tensen pon... lelama dlm otak aku aku fikir, ko yg blur tak tau what ur missing .. lantak kau lah nak panggil indon ke maid ke etc..,


so abaikan jela manusia2 yg still xtau and ckp merapu tu... yg tensen sgt apsal? aku lak tensen ngn org yg balik2 asik tensen disamakan/dipanggil indon/maid...

kalu sama pon. soooo? disamakan maid indon taknak... disamakan cam julia roberts/ bradpitt nak pulak... tensen tul aku

babywearing is babywearing lah... lantak aa sama cam indon ke afrika ke holiwood ke... yg penting baby close, needs are met and super convinient..

ppl are damn racist .. jadik indon xnak... jadik omputih takpe..



-- Post From My iPhone

7 comments:

Anonymous said...

m'laysian mmg racist when it comes to indon2 stuff....mmg sial pun.. kt sini... as long as u r brown n ckp melayu... we r intellectually equal.. no discrimination.. sape kate indon x bagus? melayu yg ckp mcm tu mmg bengap n x penah kluar m'sia...( suruh dia pegi travel la....racist bangat)

farrahar said...

exactly my sentiments. sampai malas mau komen further. :P~

Unknown said...

i got the same comment as well, bila babywearing micah dulu, but wats the heck both me & the baby got the benefit.

neeza said...

aku pon bengang ngan org yg:
1. emo bile dikaitkan dengan bbwear=indon..
2. terasa hati ble org condemn dia bf anak (konon tak modern la)..

lantak la apa org nak kata, asalkan itu yg terbaik buat kita..

*i hide 'her' status in fb sbb maleh betul aku nak baca status emo mengharapkan belas simpati gitu.. so tak matang!

NITA said...

alahaiii---
i so love indon hahah

Hanim said...

huh? talking about a specific someone huh? i think pernah kena 2x je kot org kata cam indon.

Rozy said...

pernah kena once, by seorang mamat yg guna crotch carrier murahan..
hampehh!!