Showing posts with label indulgence. Show all posts
Showing posts with label indulgence. Show all posts

Thursday, January 7, 2010

conversation with my office mate osen... last week..
who I think has good taste..
sbb taste ala aku hahah,.. (sukati je angkat bakul maa hahah)
we find the same style nice, and the same style ugly..
kalau keem... die rase lawa, aku rase buruk...
eida pun gitu... our taste lain..
sanaa pun lain sket taste die ngn aku

anyways... aku nak gitau osen about my new baby...
tapi takut die cakap tak lawa... hahah
so... our conversation...
i might be paraphrasing.. tak ingat actually word per word conversation

me: aku dah beli beg... tapi aku beli something yg lain sket...
nak step out of the box and be more colorful...
bukan something black la... my first instinct nak beli black wristlet...
tapi aku beli gak bende yg "not me"... nak ubah gaya sket.. kalerful sket..
so ko jangan terkejut...

osen: yelah...

(so aku tunjuk gamba hobo kaler pink, yg aku rase lawa gak tapi xkan beli)




me: kalau aku cakap aku beli yang ni.. lawa tak? ko terkejut tak?

osen: lawa jer... x terkejut pon.. ko beli ni ke?

me: tak.... saje tanye

(so aku tunjuk ape aku beli)...




me: lain sket aaa... aku saje nak beli something with color

osen: *senyap*..... okeh ini sungguh "kau".. pattern ni sungguh "kau".. kaler ni sungguh "kau"

me: hah? manede..

osen: lawalah... tapi memang taste/gaya kau... takde beza pon..

me: yeke? **pastu look around at current wristlet/reuseable bags.. and realized that everything is purple**




osen: konon nak buat something new la.... sungguh la sama and tak new...

me: hmm aah ye lah...

osen: tapi lepas ko beli kasut nike kau aritu tu.. aku tak terkejut aa ngn kaler2 yang kau beli





hahah.. nike ini aku beli sebab sale... aku nak nikefree 5.0
ni 30% off yg size aku... pattern lawa gile aku rase..
kalerrrrr tu je... so not me.. kuning neon...
tapi belasahla... nak gi gym je pon....
tapi makin aku gi gym.. terasa syok plak ngn kaler outrageous kasut aku nih..
bila padankan ngn baju merah aku.. terasa "membara" hahahha

and my current bags...
i dont think i intentionally want to find something purple..
my mission is always.. something nice.. and functioning...
kaler tak kisah...
kebetulan end up semua kaler purple...
i dont think purple is my fav color though... maybe subconsciously it is??
(and I also bought  new hat.. accidentally it is purple and black stripes...)

tapi wristlet baru ni... memang aku sengaja choose bcoz of the color...
sebnanye aku nak kaler cherry... tapi mahal sket and kena tunggu dari US...




so purple will have to do...till my next wristlet... **opsss!!!****

Thursday, December 31, 2009

my new baby ...
the one that I will tandem-babywear with amir...