Friday, March 6, 2009

CONS
=====
adoii leceh gile la valves medela freestyle nih.....
leceh to assemble.... nak kena align align lagi.. bodoh..
spectra and medela mini-e senang jo..

also.. suction freestyle ni lembut aa...
aku pulak dah terbiasa ngn suction hardcore spectra...
kenkadang rase cam takde pape happening kat nipples walaupun tgh pump....

PROS
====
tapi 2 phase expression die setakat ni berjaya men-letdown kan cepat.. within 45 seconds dah letdown....
and boleh dapat 2nd let down.....
aku terasa nak pakai freestyle to let down.. then pakai spectra hahaha... takde keje betul kan..

CONS
=====
tapi walaupun dah let down... suction lembut and slow.. cam tak banyak pulak kena suck keluar... (ke perasaan aku je).. so susu keluar 4-6oz.... tapi mungkin gak coz aku exicted sgt ngn freestyle so aku selalu pam... so susu pun kuar sket sket..... tak banyak cam sekali harung pam...

PROS
=====
entahla... amount cam sama je cam guna spectra... cuma susu dah tak berdarah due to suction soft... and disebabkan gadget baru aku semangat nak bangun memalam nak feed... (belum lagi la, semangat je... semalam kong tido nyenyak coz dah 2 malam tido tak best coz demam)


REVERSE CYCLING
==============
masa amir reverse cycling (minum byk malam masa tido).. senang idup aku.... malam die empty out breasts... siang pulak die minum sikit, aku pam, ade lebeh... coz die tak minum byk siang...

tapi dah normal cycle ni leceh...
coz siang die minum banyak...
malam amir tanak minum..
aku pulak tak larat nak bangun malam utk pam..
so aku pam siang je.... so what I pam is what he drinks la...
hmmm aku nak buat stock.....
so camne nak bagi reverse cycle balik... any suggestion?
aku bace, bagi sikit time siang...
tapi aku tak rase baby caretaker akan accept suggestion tu...
kang aku plak di cop tak bagi anak cukup susu..
so kena guna susu tepung plak....
so bagi cadangan bernas sikit okay...


MEDELA ROCKS!!
===============
coincidentally ofismate aku pun beli breastpump baru... medela swing... before this we both used spectra 3... kitorang dah bosan sebab monotonous.... nak gadget baru kasik exciting sket hahahha.. so kebetulan we both got our pump on the same day...
tapi aku tak berkesempatan nak belek and tengok demo swing tu... coz kena keje KLIA for a few days...

anyways... mmg aku suka la medela...
cam mini-electric tu senangnye nak cuci and assemble..
tapi freestyle ni.. byk aa gadget...
belum aku pasang handsfree lagi... lagi kecoh nak assemble...
seriusly aku tensen ni ngn valves ngn snap cover..
ingat aku pam 6 jam sekali ke?....
tak sempat nak cuci kering semua...
tapi ni belum teruk cam avent pam... kena jadik engineer baru leh pasang pam tu...byk sgt parts... ngn valves sekecik lubang idung pun ade.... cuci cuci, tau tau masuk sink... bengong la avent...

pastu nak bising gak.. kat KLIA ni takde pantry... susah betul nak ngepam... surau jauh sgt nak ulang alik... aku gi bilik document je.. kerusi takde.... sungguh stressfull condition to pump... so mungkin gak ni pasal production low...tahlah...

EXCLUSIVELY BREASTFED till 6 months ..
and continued to Breastfeed till now 8.5 months with complimentary food....
SAY NO TO FORMULA..!!!
HUMAN MILK FOR HUMAN BABIES!!!
i have to think like this to motivate myself in this BF journey...
let's see how long I can go..... amir tak jangkit (yet) demam dari aku walaupun kitorang tido sesama.. and kenkadang die memalam bangun and ngada tido atas aku.... that says something la about his immune system.... (tatau la plak kalau aku balik keje ni die dah demam ke hahahah)