Wednesday, October 7, 2009

Drinking from straw....



amir balik dari nursery semalam.. I saw 2 bottles still have milk...
so by my calculation, he drank only 6 oz at nursery....
and malam isnin aku dah mmg tak tido reverse cycling...
so takkan malam selasa pun reverse cycling gak... no way jose.. mati aku..
so aku pun mensuakan susu... suh perabis.....
slow2 la... he was hungry pun... he drank some from bottle (amazing tak mintak direct)
sebab ade TV show die nak tengok...


then aku bagi minum susu dengan straw....
sepanjang petang and malam before tido la ni ..
using straw laju sket habis..
abiskan yg panas.. then bagi terus yg sejuk dari fridge...
all in all.. he drank 6 oz extra from EBM.... sambil-sambil tu makan biskut/roti..
sambil sambil tu direct breastfeed...
aku bawak gi subang parade toysrus tapi die tanak main..
for some reason die takut ngn toyrus.. must be the gamba bebudak byk sgt kat dinding toyrus... pastu amir takut barbie, disney princess and dora....
nampak je die peluk aku tanak lepas...
toyrus OU okay, coz tempat main die jauh dari toy girls nih..
toyrus subang parade payah sket...





anyways die tak bangun nak nyusu malam.. sekali 2 je.... aku tido lena..
die pun tido lena.. bangun pun lambat, kul 7....
(isnin reverse cyc, kul 6 dah bangun)...


semalam aku tanye akak nursery... die ni main ke tak...
sbb setiap kali aku amek... asik tgh tido je..
org tgh main kat luar semua, die tido...
aku risau die asik tido siang, tu yg reverse cycling tu...
akak tu kata, tgh hari main, mainn toys, main ngn bebudak lain, tgk tv..
tapi takleh nak stopkan die main... so tu yg die tido ptg lambat tu...
okayla kot kalau gini....


petang ni rafiq balik dari outstation...
I must say.. I'd make a kick-ass single mom hahahaha.... everything was fine, no problem... (not that I ever want to be a single mom).. tapi in case of outstation, konfident aku nak handle everything sensorang.... dengan last minit beraknye pagi tadi, banyak sampai terbocor ke seluar... sejuruuuus seblum nak gi nursery... adehh, seb baik aku tak lewat pi kerje... rumah pun teratur.... lebeh teratur dari time rafiq ade (hmmm???)


ni semua terima kasih kepada disney playhouse channel... mickey mouse club house, little einstein, pocoyo... aku prepare barang nursery, cuci rumah, cuci pinggan mangkuk, cuci/sidai baju, solat, sapu/mop lantai, mandi, gosok baju/bersiap nak pergi keje.... semua minimal interruptions.... bila aku takde keje, aku tuka ke channel aku.. supaya die tak tengok TV sangat.... Disney playhouse hanya bila mama nak buat keje lain hehehe...

No comments: