Tuesday, October 6, 2009

Pencarian water bottle amir.....




starting with Pureen sippy cup..
ni aku beli masa aku pregnant time sale pureen.. RM1-3 je ... hangkutt...
asik menitis sebab takde valvekan...
tapi last2 jadik tempat simpan pensel... cover die pun dah hilang ni...

then Evenflo sippy cup..
ade valve... masih menitik gak sket2..
especially bila kena campak...
pastu kena tunggang more than 90 degress to get water to mouth..
kalau tanak togok more than 90 dgeress.. then air kena penuh
bila air penuh... bekas tu jadik berat for babies..
ni cover ngn valve dah ilang.. heheh

then Nuby's sippy cup.. sungguh takde menitik
tapi payahnye nak minum
aku org dewasa pun susah nak sedut...
tapi suka bawak amir punye sippy cup ni gi gym hahaha

senang sket bila dah reti pakai straw... cara-cara ajar mium straw dibawah...

then No brand straw cup...
sekali hentak dah berkecai cover die...
aku beli sebab ade gamba mickey...boleh guna lagi...
tapi takleh tutup...

straw sippy cup Nuby's...
tak paham aku konsep ni.. kena gigit baru boleh sedut .. kot??
aku ngn rafiq pun takleh nak sedut....
weird... die nak buat konsep valve kat straw.. mmg tak bocor langsung..
tapi susah nak minum...

now using this... tak ingat brand... shatterproof amek kau..
kalau tak tutup cover die.. still akan bocor kalau kena baling...
pastu aku tak suka tali biru panjang yg tak detachable.. susah nak basuh... sure basah2... tapi okay la yang ni....

Both Nuby's sippy and straw cup (biru and hijau) are for sale..



Cara-Cara ajar minum pakai straw....
Amek straw and boh dalam air air tutup one end..
bagi la air sedap, vitagen ke..
Titiskan kat mulut baby .. supaya die tau can get air sedap dari straw..
Disarankan guna straw kecik.. like straw yakult.... senang nak isap..
straw normal..isap2 tak sampai, then diorang give up...
Jangan guna straw bubble tea hahaha...
so pakai la straw kecik... sekali sedut air dah sampai mulut...
pastu diorang pandai la sedut... tapi tak semestinye pandai swallow..
cam amir.. lepas dah reti sedut air kemulut.. then air keluar balik kat mulut.. .bocor.. tak reti isap and terus swallow...bersedialah dengan bib and kain...




Weekend XTVT
....
swimming... Aku stress sebab pembaziran air...
sesekali boleh la..




umairah, izzudin, aiman... jom la join bebila... :D


10 comments:

apis585 said...

subang bkan dlm selangor ke? kan air free...hehehe...aku dah bape bulan xyah byr(min consumption) even tho nina basuh tangan pun guna air cam mandi 10 org LOL

Ariana said...

bukan stress dengan duit bayar bill air.. stress sebab bazir... teringat oprah cakap... next time bazir air, ingat yg some other parts of the world, people dont even get clean water...

Miss Me said...

idris kalau minum pakai straw air harus masuk balik dalam cup. kalau cup jenis tonggang ... bersepah airnya keluar. guna botol, dia picit puting and bite it. dah tatau macam mana nak bagi dia minum air.
*sigh*

Ariana said...

oo tapi lelama dah terer pakai straw... isap tak bocor... tapi kena practise aa... jgn give up walaupun tumpah bersepah air minum pakai straw

Unknown said...

haha aku pun tak sure camne nk ajar my dot how to drink using straw. gaya lebih je ade, kah kah kah. sippy cup pun hampeh. now that u mention it, i dah tak tau mana my nuby sippy cup has gone to *aiyaks*

E`n1x said...

shyte... this PC was logged into my DH punye account... *bengong*
the previous comment was posted by me ok =P

apis585 said...

oic...xpenah pk psl tu..insafnya...
then u'll be very stress tahap gaban kalau tgk anak2 aku mandi hehehhe...

Ariana said...

hahaha...

aku nak bawak pool public.. tapi tak terbeli swim trunks accident free...

ni wajib beli sejak kes amir berak dalam bathtub (yg aku tak blog, sebab aku trauma lagi hahah)

JumpSac Baby® Slings said...

Cara yg senang dah cepat ajar minum pakai straw is guna air kotak.
picit sikit air kotak tu masa the baby/toddler tgh nak sedut supaya senang nak sedut sikit..
lama2 the baby gets the idea la..
and slowly kurangkan kadar picit air kotak tu..
haha..
hope this helps! :D

Ariana said...

haah ek.. brilliant idea..!