Monday, October 5, 2009

Last week Sanaa tanye aku, Amir dah pandai buat ape...?

Hmm tak terjawab aku.... coz never really thought about it.... the important milestone yg aku monitor was tumbuh gigi, merangkak, walking, wave byebye (belum), pointing(belum) and cakap a broken sentence i.e nak susu, nak be'ak (belum).. basically, all physical stuff...

but banyak dah mende amir dah pandai mentally... nih aku buat list...a few important ones...

1. Die paham certain sentences... Aku ckp mane Mickey Mouse... die akan sengeh and tengok kotak toy die yg ade sticker mickey mouse... (die tak reti pointing lagi....).. tapi kalau aku tanye .. mane Fan..? die akan tengok atas and angkat tangan...... kalau dalam kereta pun tanye, mane fan?? akan dongak and angkat tangan (hampeh hahaha)

2. Dia pandai sayang..... kalau sebut.. "sayaaang saayaangg...." die akan  boh dahi die kat dahi kita... amir's version of sayang.... skang ni bangun pepagi.. amir la bangun dulu... die akan sayaang aku... sayang rafiq.. (macam kucing kuis kuis muka die kat muka kitorang)... kenkadang die kiss aku... basically cam nak gigit, mulut nganga... kat muka aku.... aku first few times aku konfius, ape die nak buat ni.. and cuak.. ingat die nak gigit... tapi itu versi sayang die..... aku cuak gak... if ade mekap, skincare yg aku pakai...

3. kalau sebut " amir naughty boy!!" ... die terus nangeh tak berlagu keluar air mata..... hehehheeh lawak gile..... kalau aku cakap "amir NO!!!.. " tak nageh pulak walaupun tone yang sama ulang 10-20 kali, selambadak je die buat pekak...... aku nak kena record this on video lah... takleh sebut perkataan N-A-U-G-H-T-Y.....

4. Dia dah pandai bukak paip... sebab die suka air dari pair getah lelaju...

5. Dia tau kunci gunanye kat mangga and keter... kalau die dapat kunci, die akan bawak gi mangga, and konon2 cuba nak bukak mangga lock tu... lawak...

No comments: