Friday, February 19, 2010

rafiq: skang amir minum banyak susu
me: ooo
rafiq: habis susu semua die minum
me: mm
rafiq: by pukul 4 dah habis semua susu die
me: what are u trying to say
rafiq: mungkin kena produce more milk..
me: ko produce la

already giving 16 oz... 4 bottles of 4 oz... 7 am till 6 pm....
what do you guys think... enuff or not...?
makan mmg makan.. tapi air die nak susu.. air kosong tak mau
org nursery tu cakap...

semalam siap ade org ckp... are you not producing enough milk... sian amir takut terencat nanti... tak cukup susu.... hmm.....

tapi susu yg aku pam smalam dah naik balik... sebab dah period.. (jerawat pun dah surut, kulit pun kurang oily, nafsu makan pun kurang sket, sungguh gile hormon imbalance ni).... lepas ni aku bagi la 20oz...

tapi seriusly, 15-16 oz tak cukup ke...?

pressure betul.....

anyways... happy 20 months of fully breastfeeding....

2 comments:

AdikManis said...

urm...aku punya kes, Alya takmo minum tru botol. laki aku dah bising2, botol berlonggok tapi haram tak guna.apa nak buat? Alya boleh minum air kosong dah tapi xlah banyak. minum pun tru sudu. aku suka paksa minum tru sippy cup.tapi sgt messy la. pasal dia xreti sedut.aku main tuang je dgn harapan ade la jugak yg masuk dlm mulut dia.tapi aku risau jugak takut dia tak cukup susu.yelah..main sedut terus dari boobs, takleh nak agak berapa ml@oz dia minum. ade nasihat utk kes aku tak?

E`n1x said...

hahaha yes let the husband produce the milk... kekekekeke